dilluns, 21 d’octubre del 2013

La disortografia. Fonaments teòrics per a la intervenció

Per tal de poder ajudar en distintes intervencions als nostres alumnes que presenten dificultats en la lectoescriptura, vull compartir unes anotacions teòriques referents a la disortografia:



Esper poder anar, a poc a poc, penjant les feines que farem amb els nins i nines a l'hora de suport.

dijous, 10 d’octubre del 2013

Dona'm una abraçada....

Per a què ens serveix una abraçada?





           Què sents quan abraces?

                                                  Què sents quan t'abracen?

                                                            
                                                                                        Ens abraçam?

El somriure d'anar a escola

No sé quin dia es celebra el "dia del somriure", però sí sé el que voldria.

Voldria.... voldria veure, CADA DIA, el somriure ben gran dels meus alumnes.

Aquesta entrada, vista en el blog http://bibliopoemes.blogspot.com.es/, la vull dedicar als alumnes que acab de conèixer al CEIP Màxim Alomar, de Palma. Molt especialment als alumnes de 4t d'EP, i a la seva tutora. Perquè estic segura que al principi ens costarà riure, però el nostre objectiu és poder riure i somriure amb els nostres companys que TANT ESTIMAM, si?


Llegim plegats?


Sonrisas de un niño


Sonrisas de un niño
que alegran el alma
y llantos de un niño,
que alteran tu calma.Quiero...
Oír las risas
de “enanos pequeños”,
que suenen en mi oído,
como los jilgueros. 
No quiero que lloren. 
No quiero que sufran.
Quiero...
¡Qué alboroten! y
¡Qué armen jaleo! 
Quiero...
Que nadie en el mundo,
se atreva a callarles,
para que sus risas 
vuelen por el aire. 
Eso... 
¡Eso es lo que quiero!

dissabte, 21 de setembre del 2013

Per què TIL no?

Són moltes les raons per secundar la vaga indefinida de mestres i profes a les Illes Balears, però si algú vol revisar el per què deim "TIL NO" aquesta vinyeta ho deixa clar.
Per favor, no maquilleu aquesta realitat. No feis un "tunning" de la veritat. Aquest és el nostre fonament vers al Til:

diumenge, 1 de setembre del 2013

ORIENTACIONS PER A LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA


En aquesta entrada queda al vostre abast el recull de feines i orientacions que l'ESEL desenvolupà en el curs 2008-2009 en relació a la immersió lingüística en llengua catalana.

Ens poden dir que l'ESEL ha desaparegut (l'han fet desaparèixer), però la feina que ens deixaren encara romandrà en la nostra pràctica, perquè l'alumnat s'ho mereix.




Pitjau al número desitjat per accedir al document escanejat en .pdf:

1     2     3     4     5     6     7     8     9     10

dijous, 29 d’agost del 2013

Pintau Mallorca

Senzill i directe. Breu i per pintar. Per conèixer l'entorn i per treballar Medi. Útil pel grup-classe del primer cicle de primària i pels alumnes de primària en general que acaben d'aterrar a la nostra illa.



 
                                    Pintau mallorca from mrm0906

Crida ben fort!! Digues no!

De la mà de l'associació RANA (Red de Ayuda a Niños Abusados), crec que és essencial comptar amb aquest material. I, en paraules de l'autora del conte:

Sabem per pròpia experiència que parlar d'un tema com aquest amb els infants és difícil. I no perquè als infants els ho sembli, és difícil perquè als adults ens bloqueja. (...) El que pretenem és contagiar de l'obertura de mires dels infants: és un tema com qualsevol altre i es pot tractar amb naturalitat. (...) Confiam en tu perquè ja has demostrat el més important, i és que et preocupa ajudar els infants a saber exigir (i oferir) respecte.



                         Crida ben fort. RANA from mrm0906