Per tal de poder ajudar en distintes intervencions als nostres alumnes que presenten dificultats en la lectoescriptura, vull compartir unes anotacions teòriques referents a la disortografia:
Esper poder anar, a poc a poc, penjant les feines que farem amb els nins i nines a l'hora de suport.
Hola a tothom!! El brou cou, o el que és el mateix: des de l'escola no aturam mai de preparar nous plats i experiències. Esper que la feina dels menuts us vagi de gust....
dilluns, 21 d’octubre del 2013
La disortografia. Fonaments teòrics per a la intervenció
Etiquetes de comentaris:
lectoescriptura
dijous, 10 d’octubre del 2013
Dona'm una abraçada....
Per a què ens serveix una abraçada?
Què sents quan abraces?
Què sents quan t'abracen?
Ens abraçam?
Què sents quan abraces?
Què sents quan t'abracen?
Ens abraçam?
Etiquetes de comentaris:
educació emocional
El somriure d'anar a escola
No sé quin dia es celebra el "dia del somriure", però sí sé el que voldria.
Voldria.... voldria veure, CADA DIA, el somriure ben gran dels meus alumnes.
Aquesta entrada, vista en el blog http://bibliopoemes.blogspot.com.es/, la vull dedicar als alumnes que acab de conèixer al CEIP Màxim Alomar, de Palma. Molt especialment als alumnes de 4t d'EP, i a la seva tutora. Perquè estic segura que al principi ens costarà riure, però el nostre objectiu és poder riure i somriure amb els nostres companys que TANT ESTIMAM, si?
Voldria.... voldria veure, CADA DIA, el somriure ben gran dels meus alumnes.
Aquesta entrada, vista en el blog http://bibliopoemes.blogspot.com.es/, la vull dedicar als alumnes que acab de conèixer al CEIP Màxim Alomar, de Palma. Molt especialment als alumnes de 4t d'EP, i a la seva tutora. Perquè estic segura que al principi ens costarà riure, però el nostre objectiu és poder riure i somriure amb els nostres companys que TANT ESTIMAM, si?
Llegim plegats?
Sonrisas de un niño
Sonrisas de un niño
que alegran el alma
y llantos de un niño,
que alteran tu calma.Quiero...
Oír las risas
de “enanos pequeños”,
que suenen en mi oído,
como los jilgueros.
No quiero que lloren.
No quiero que sufran.
Quiero...
¡Qué alboroten! y
¡Qué armen jaleo!
Quiero...
Que nadie en el mundo,
se atreva a callarles,
para que sus risas
vuelen por el aire.
Eso...
¡Eso es lo que quiero!
Etiquetes de comentaris:
educació emocional,
poesia
dissabte, 21 de setembre del 2013
Per què TIL no?
Són moltes les raons per secundar la vaga indefinida de mestres i profes a les Illes Balears, però si algú vol revisar el per què deim "TIL NO" aquesta vinyeta ho deixa clar.
Per favor, no maquilleu aquesta realitat. No feis un "tunning" de la veritat. Aquest és el nostre fonament vers al Til:
Per favor, no maquilleu aquesta realitat. No feis un "tunning" de la veritat. Aquest és el nostre fonament vers al Til:
diumenge, 1 de setembre del 2013
ORIENTACIONS PER A LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA
En aquesta entrada queda al vostre abast el recull de feines i orientacions que l'ESEL desenvolupà en el curs 2008-2009 en relació a la immersió lingüística en llengua catalana.
Ens poden dir que l'ESEL ha desaparegut (l'han fet desaparèixer), però la feina que ens deixaren encara romandrà en la nostra pràctica, perquè l'alumnat s'ho mereix.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Etiquetes de comentaris:
català,
immersió lingüística
dijous, 29 d’agost del 2013
Pintau Mallorca
Senzill i directe. Breu i per pintar. Per conèixer l'entorn i per treballar Medi. Útil pel grup-classe del primer cicle de primària i pels alumnes de primària en general que acaben d'aterrar a la nostra illa.
Pintau mallorca from mrm0906
Crida ben fort!! Digues no!
De la mà de l'associació RANA (Red de Ayuda a Niños Abusados), crec que és essencial comptar amb aquest material. I, en paraules de l'autora del conte:
Sabem per pròpia experiència que parlar d'un tema com aquest amb els infants és difícil. I no perquè als infants els ho sembli, és difícil perquè als adults ens bloqueja. (...) El que pretenem és contagiar de l'obertura de mires dels infants: és un tema com qualsevol altre i es pot tractar amb naturalitat. (...) Confiam en tu perquè ja has demostrat el més important, i és que et preocupa ajudar els infants a saber exigir (i oferir) respecte.
Sabem per pròpia experiència que parlar d'un tema com aquest amb els infants és difícil. I no perquè als infants els ho sembli, és difícil perquè als adults ens bloqueja. (...) El que pretenem és contagiar de l'obertura de mires dels infants: és un tema com qualsevol altre i es pot tractar amb naturalitat. (...) Confiam en tu perquè ja has demostrat el més important, i és que et preocupa ajudar els infants a saber exigir (i oferir) respecte.
Etiquetes de comentaris:
abús,
maltractament
Subscriure's a:
Missatges (Atom)