diumenge, 23 de novembre del 2014

Pizza - Time!!!

Sabem com de molt els costa a alguns dels nostres alumnes l'aprenentatge de les hores. A vegades ens sembla un aprenentatge del tot abstracte i és que els més petits no viuen, afortunadament, pendents de l'hora, ni tan sols de l'agenda o el calendari!!

Tot i això, a segon de primària ja "ha arribat l'hora"! I hem cregut convenient usar la pizza, que tant els agrada, per il·lustrar el concepte de mitja i quart.... 

Esper que us agradi però sobre tot, que ho trobeu útil!




dilluns, 6 d’octubre del 2014

Entenent les nomenclatures

A vegades la paperassa i la burocràcia és un poc enredosa. Sé de companys/es que em comenten que entenen el perquè de l'ús d'una categoria diagnòstica, què implica una d'elles, pel que fa a la paperassa que s'ha d'emplenar (amb la intenció de fer el seguiment de l'evoluació de l'alumne/a), les diferències que hi ha amb una determinada categoria diagnòstica a una etapa o altra, etc...

Agafant la normativa per mà i mirant que capigués tot a un full.... He resumit el significat (burocràtic, insisteix) que comporta atendre als alumnes amb necessitats educatives de suport. Aiximateix, crec del tot útil delimitar, també breument, en qui recauen les feines per així poder iniciar la tasca, que no deixa de ser de TOT l'equip educatiu que atén a cada alumne:



Com aclariment, només em cal afegir que els quadres de la dreta fan referència a la classificació que ocupa la major part de la imatge, segons el color que els ha estat assignat.

diumenge, 5 d’octubre del 2014

Guia per anar a Urgències per a infants amb TEA

En aquesta entrada no pretenc fer un tractat sobre la millor manera d'anar a urgències amb el nostre fill, amb TEA (Trastorn de l'Espectre Autista), ni encomanar (tot i que sí recomanar) als serveis sanitaris i assistencials què han de fer i com han d'actuar davant la possible assistència mèdica a un infant amb un trastorn d'aquesta mena.

Crec que la meva intenció és més aviat informativa donada la guia que he trobat pululant per l'espai internàutic. En cas d'atendre alumnes amb trastorns de l'espectre autista, sí que resulta interessant pegar un cop d'ull a la secció en què s'indica com preparar al possible pacient. No es tracta més que de familiaritzar a l'alumne amb un dels entorns desconeguts amb què s'haurà d'afrontar al llarg de la seva vida.

En la mesura que el currículum escolar ens ho permeti, crec que seria bo introduir alguns aspectes d'aquesta "presentació" dels serveis sanitaris als nostres alumnes. No només a l'alumnat amb un TEA, sinò a tot el grup-classe ja que, ben segur, compartiran pors per agulles i altres artilugis i compartiran les experiències viscudes per cada un d'ells/elles.

Esper que us resulti interessant i, fins i tot, pràctica:




dissabte, 4 d’octubre del 2014

Pinzellada d'adaptacions

A vegades no sabem per on començar quan arriba el moment de preparar els  controls dels nostres alumnes i, encara menys, quan es tracta d'adaptar les proves per als alumnes amb necessitats educatives.

Aquesta imatge, tan sols amb una pinzellada, ens dóna quatre pistes per aclarir conceptes:



Gràcies Gerardo Estrada!!! ;)

divendres, 3 d’octubre del 2014

STOP Trastorn General del Llenguatge. Signes d'alerta

Tan sols per a tenir  a mà, per a que ens sigui d'utilitat i com a referent per no perdre de vista un possible trastorn del llenguatge:


dimarts, 30 de setembre del 2014

Amor de fills

No sóc partidària de celebrar el dia de la mare o del pare a l'escola si això implica que alguns alumnes s'hagin de quedar sense participar de l'activitat per les tantíssimes situacions socials i familiars que tots i totes coneixem de sobra i que, per desgràcia, es continuen donant.

En aquest post no faré referència a un proposta de feina, ni a un material. Tan sols a un missatge, aquell al que tots podem arribar mitjançant unes precioses imatges, que és l'amor d'un fill per una mare (i un pare!); la importància que té sentir-se estimat i ésser capaços de demostrar el nostre amor.

Estic segura que a partir de l'entrada, ens en sortiran moltes, de propostes...

Veure aquí el vídeo.

dilluns, 29 de setembre del 2014

Les taules de multiplicar

El curs ja ha començat. Alguns dels nostres alumnes enguany es trobaran que els resulta fàcil memoritzar les taules. Altres, en canvi, ho trobaran especialment difícil, avorrit i desmoralitzant.

Per tots plegats, pot ser d'utilitat seguir unes senzilles pautes. Aquí ho expliquen de manera clara i ens aporten una taula de doble entrada que pot resultar un recurs fantàstic.

Ben aviat us mostraré un material que he elaborat després que un mestre de 4t de primària em digués que alguns dels seus alumnes, després de l'estiu, ja no les recordaven!